kierowca-ustawaNowa norma czystości spalin zacznie obowiązywać od 1 stycznia 2014 roku. Jak na razie  Ministerstwo Transportu nie przewiduje wprowadzenia stawek myta dla ciężarówek spełniających normę Euro 6. Jest to dość nietypowa sytuacja, ponieważ zazwyczaj niższe myto, dla kolejnych nowych norm, pojawiało się nawet rok wcześniej (ulgi w mycie wprowadzone zostały jedynie w Austrii).

Z pewnością będziemy musieli poczekać, aż w naszym kraju zaczną pojawiać się w większej ilości nowe ciężarówki. Dlaczego? Ponieważ, po pierwsze, ceny tych samochodów są niezwykle wysokie – o 8-9 tys. euro droższe niż pojazdy z normą Euro5. Cena ta jest związana z naprawdę wyśrubowanymi normami czystości spalin. Ilość szkodliwych substancji przy Euro 6 oscyluje na granicy wykrywalności. Po drugie, przykładowo niemieckie firmy dostają dopłaty do zakupu nowych pojazdów (od 1400€ do 2200€). U nas nie ma żadnych dopłat. Brak zachęt (w postaci dopłat, czy też ulg podatkowych) do inwestowania w pojazdy Euro6 sprawia, że ciągle najlepszą propozycją dla transportu będą ciężarówki Euro5.