Kierowcy mają możliwość rozliczenia opłat za drogi we Francji na dwa sposoby: manualny i automatyczny. Ten pierwszy jest raczej stosowany przez użytkowników dróg, którzy nieczęsto pojawiają się w kraju sera i wina. Dlaczego? Ponieważ opłata manualna wymaga czasu na stanie w kolejkach na wjazd i zjazd z płatnej drogi. Zapłacić można kartą paliwową, kredytową lub gotówką. Płacąc manualnie tracimy możliwość skorzystania z rabatów, które proponują operatorzy autostrad francuskich w ramach automatycznego poboru myta.
W jaki sposób działa natomiast opłata automatyczna?
Na początku wymagana jest rejestracja w systemie e-myta TIS-PL. Jest on podobny do polskiego, ponieważ opiera się o technologię mikrofal (w pojeździe zainstalowane zostaje urządzenie pokładowe, natomiast na autostradach ustawione są bramki). System obejmuje 2 klasy pojazdów: 3 i 4. Klasa 3 to pojazdy: z 2 osiami, o wys. całkowitej pow. 3m i ciężarze większym niż 3,5t. Klasa 4 to auta: posiadające więcej niż 2 osie oraz te, których wysokość przekracza 3m, a ciężar 3,5t. Poza tym do tej klasy zaliczymy pojazdy, których przyczepy przekraczają 3,5m wysokości, a ciężar przyczepy z ciągnikiem przekracza 3,5t.
Instalując urządzenie pokładowe OBU musimy pamiętać, iż jest ono przeznaczone tylko i wyłącznie dla jednego pojazdu. Nie można przenosić urządzenia na inny samochód, ponieważ zawiera ono ważne informacje takie jak numer rejestracyjny, dane techniczne, normę Euro, numer klienta, czy też ważne informacje dotyczące umowy.
Jakie korzyści przynoszą opłaty automatyczne?
Przede wszystkim oszczędności: czasu, ponieważ kierowca posiadający urządzenie OBU i płacący automatycznie może korzystać z bezpostojowego pasa ruchu oraz pieniędzy, ponieważ operatorzy autostrad dla przewoźników wybierających płatności automatyczne, mają do dyspozycji rabaty.
12 marca, 2013
Opłaty drogowe: Francja
admin e-myto, francja, OBU, TIS-PL News
Kierowcy mają możliwość rozliczenia opłat za drogi we Francji na dwa sposoby: manualny i automatyczny. Ten pierwszy jest raczej stosowany przez użytkowników dróg, którzy nieczęsto pojawiają się w kraju sera i wina. Dlaczego? Ponieważ opłata manualna wymaga czasu na stanie w kolejkach na wjazd i zjazd z płatnej drogi. Zapłacić można kartą paliwową, kredytową lub gotówką. Płacąc manualnie tracimy możliwość skorzystania z rabatów, które proponują operatorzy autostrad francuskich w ramach automatycznego poboru myta.
W jaki sposób działa natomiast opłata automatyczna?
Na początku wymagana jest rejestracja w systemie e-myta TIS-PL. Jest on podobny do polskiego, ponieważ opiera się o technologię mikrofal (w pojeździe zainstalowane zostaje urządzenie pokładowe, natomiast na autostradach ustawione są bramki). System obejmuje 2 klasy pojazdów: 3 i 4. Klasa 3 to pojazdy: z 2 osiami, o wys. całkowitej pow. 3m i ciężarze większym niż 3,5t. Klasa 4 to auta: posiadające więcej niż 2 osie oraz te, których wysokość przekracza 3m, a ciężar 3,5t. Poza tym do tej klasy zaliczymy pojazdy, których przyczepy przekraczają 3,5m wysokości, a ciężar przyczepy z ciągnikiem przekracza 3,5t.
Instalując urządzenie pokładowe OBU musimy pamiętać, iż jest ono przeznaczone tylko i wyłącznie dla jednego pojazdu. Nie można przenosić urządzenia na inny samochód, ponieważ zawiera ono ważne informacje takie jak numer rejestracyjny, dane techniczne, normę Euro, numer klienta, czy też ważne informacje dotyczące umowy.
Jakie korzyści przynoszą opłaty automatyczne?
Przede wszystkim oszczędności: czasu, ponieważ kierowca posiadający urządzenie OBU i płacący automatycznie może korzystać z bezpostojowego pasa ruchu oraz pieniędzy, ponieważ operatorzy autostrad dla przewoźników wybierających płatności automatyczne, mają do dyspozycji rabaty.