Wśród zleceniodawców transportowych i przewoźników platforma przetargowa zyskuje coraz większą popularność. Oprogramowanie wykorzystywane do przeprowadzania przetargów wykorzystuje coraz więcej polskich firm produkcyjnych, handlowych, spedycyjnych, logistycznych i rzecz jasna transportowych. Platforma przetargowa oferuje przede wszystkim oszczędność czasu, który pochłania tradycyjna organizacja przetargów na przewóz ładunków obramowany kontraktowo. Ogłoszenie przetargu za sprawą takiego software’u zajmuje krótką chwilę. Kiedy nowy przetarg pojawi się w sieci, przewoźnicy, którzy korzystają z programu otrzymują odpowiednie mailowe powiadomienie. Poza tym platforma przetargowa daje pewność planowania działalności biznesowej na długie miesiące. Kolejnym aspektem przyciągającym przedsiębiorców może być baza klientów, jaką posiada dana platforma przetargowa. Oczywiście wszystko zależy od firmy, która oferuje tego rodzaju oprogramowanie. Są firmy, które mogą poszczycić się rozbudowaną, międzynarodową bazą klientów korzystających z ich platform. Istnieją też takie, które dopiero rozpoczynają działania, liczące na sukces, który przyniesie powszechna dostępność Internetu. Platforma przetargowa to bowiem software w pełni korzystający z dobrodziejstw sieci, oparty na sieciowych algorytmach.