Kryzys w Europie może dać polskim firmom transportowym szansę na rozwój. Stwierdzenie trochę ryzykowne i przewrotne. Ale …? Francuzi i Niemcy mogą już wkrótce zacząć wycofywać się z rynków Europy Południowej. Dlaczego? Może się to stać dla nich po prostu zbyt ryzykowne. Przy spowalniającej coraz bardziej produkcji istnieje możliwość, że część firm stanie się niewypłacalna. Poza tym Francja, czy Niemcy stanowią rynki autonomiczne. Przewoźnicy poruszają się tam raczej lokalnie po terenie kraju. Natomiast polskie firmy transportowe rosną w siłę, co pokazują ostatnie raporty Eurostatu. Zlecenia, których nie wezmą firmy niemieckie, czy francuskie mogą trafić w ręce naszych rodaków. Rynki południowe, z obsługiwania których zrezygnują przewoźnicy z krajów zachodnich, mogą okazać się dla nas w najbliższych miesiącach bardzo łaskawe. Jednakże na wyciąganie konkretnych wniosków musimy jeszcze poczekać . Gdzie szukać ładunków? Jak zawsze najlepszą formą są giełdy transportowe, np TimoCom